maandag 21 november 2011

Haar ontkleuren


Ik wil het vandaag hebben over haar ontkleuren. Zelf doe ik het al ongeveer 3 jaar, dit omdat ik nogal impulsief ben als het om mijn haar gaat. En daardoor dus al vaak me haar in donkere kleuren heb geverfd, waar ik dan achter af spijt van krijg en het weer blond wil.

Wat is nou precies het ontkleuren van je haar: de ontkleuring trekt letterlijk alle kleur uit je haar. Waardoor je haar dus oranje wordt, omdat iedereen oranje pigmenten in zijn haar heeft.

is het schadelijk voor je haar: ontkleuren is harstikke slecht voor je haar. Je haar kan er droog van worden en beschadigen. Hiervoor kun je het best 2 a 3 keer per week, een voedend haarmasker gebruiken.



Kun je het zelf doen: ja je kunt het zelf doen, maar dit raad ik je echt af. Als er iets verkeerd gaat dan zal je alsnog naar de kapper moeten, dus waarom het gewoon niet bij de kapper laten doen. De kapper heeft er namelijk verstand van en weet wat ze moet doen als het mis gaat.

Hoeveel kost het:  bij mijn eigen kapper kost het ongeveer 30,- voor ontkleuren en met verven er bij 50,-. Maar je hebt ook kappers die er veel meer voor vragen natuurlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten